Monday, November 21, 2011

tips buat kad kahwin

assalamualaikum semua..

20/11/2011..tarikh yang sangat cantik kan dan rasanya ramai juga yang memilih tarikh ini untuk hari bahagia mereka.. tahniah diucapkan untuk semua yang telah selamat bernikah... :) happy for u guys..

nak cerite sikit.. semalam pergi wedding sedara kat kepong.. die buat majlis kat taman which is memang jauh dari rumah dia.. sebelum pergi tu konon2nya saya dan kakak nak tunjuk skill baca peta atas kad la..
sekali sesat.. ayah dan encik tunang yang tengah drive bising2 cakap kami tak pandai bace peta. masa tu jam dah pukul 2.30.. perut pun dah lapar.. sesat pulak tu.. last sekali encik tunang keluarkan gps.. guna gps je la.. dah kate gune teknologi kan.. haruslah jumpa tempatnya... bile dah siap2 makan trus balik.. masa nak salam tuan rumah tu, die sempat gurau dengan ayah tanya berapa kali tawaf... rupenye ramai tetamu yang sesat..

so kesimpulannya(eh dah mcm buat karangan upsr plak) semasa nak buat kad tu pastikan peta adalah betul supaya tetamu tidak salah.

beberapa tips semasa buat kad:

1- pastikan peta betul, jelas dan tepat.. untuk lebih senang letakkan sekali gps kod pada kad itu seperti di blog puan kina ni.

2 - untuk tips2 lain boleh refer blog cik uya yang ayu ni.. suke tengok muke die.. cute je...


No comments:

Post a Comment